Hoppa till huvudinnehåll

​Mobilt BankID via Outlook-appen på IOS

Har du problem med att betala när du öppnar fakturan via Outlook-appen på din IOS?

Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Detta beror på att de har gjorts en uppdatering hos Outlook och då implementerades en “in app-webbläsare”. Webbläsaren i appen har problem med att öppna Mobilt BankID, vilket medför problem för betalaren som försöker anmäla autogiro eller betala en faktura.

Följ nedan instruktioner:

1. Öppna Outlook-appen

2. Klicka på profilbilden högst upp i vänstra hörnet.

3. Klicka på kugghjulet, längst ner till vänster.

Ska_rmavbild_2021-06-10_kl._11.23.17.png

3. Bläddra ner i inställningarna och slå på ”Använd standardwebbläsare”.

Ska_rmavbild_2021-06-10_kl._11.23.27.png
Fick du svar på din fråga?