Hoppa till huvudinnehåll

Hur schemalägger jag en betalning?

En schemalagd betalning innebär att pengarna automatiskt kommer dras från ditt konto. Men det är enbart den specifika betalningen det avser.

Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Följ stegen nedan för att schemalägga en betalning på din faktura.

  1. Välj Betala.

    Va_lj_betala.png



  2. Välj sedan Banköverföring och ange vilket datum och konto som pengarna ska dras från. Om du inte har ett konto sparat så väljer du Lägg till konto.

    Va_lj_banko_verfo_ring_och_datum_och_konto.png



  3. Du kommer nu att logga in i din bank via vår leverantör Tink. Fyll i ditt personnummer och klicka på Logga in.

    Logga_in_i_banken_via_Tink.png



  4. Välj din bank i listan.


    Va_lj_bank_i_listan_via_Tink.png



  5. Logga in i din bank med Mobilt BankID. Här ser inloggningen lite olika ut beroende på bank, följ instruktionerna på skärmen.

  6. Välj vilket konto som du vill att pengarna ska dras från.

    Va_lj_vilket_konto_pengarna_ska_dras_fra_n.png



  7. Godkänn villkoren för autogiro. Betalningsmottagarens namn ändras beroende på som skickat fakturan.

    Godka_nn_villkoren_fo_r_autogiro.png



  8. Bekräfta med Mobilt BankID

  9. Du får sedan en bekräftelse på att kontot har sparats

    Bekra_ftelse_att_konto_sparats.png




  10. Klicka därefter på Godkänn betalning och när du ser bekräftelsen i grönt så vet du att allt är klart! 🎉

    Bekra_ftelse_pa__att_betalning_kommer_deras.png
Fick du svar på din fråga?